mandag 14. januar 2013

Møbeldesign !

JA !
For 2uker siden eller etter juleferien for å være mer nøyaktig, startet klassa med en ny oppgave som kalles produktdesign. Her skal enhver i klassa lage/designe et møbel/innredning hver.
Jeg for exempel tenkte meg på to ting; lampe og en stol, dessverre varer oppgaven 1måned og det måtte velges 1ting. Jeg gikk for lampa.

Her har dere prototyp av modellen

 Her er prototypen, den er av; ståltråd, isopor,  og min gode venn PAPIR !
                              























Som sett bildet ovenfor så skal lampen jeg designer ligne på en jordklode.
Under arbeidsprossesen fant jeg ut 2 ting: Ideen er glimrende og enkel, og at materialer til denne lampa er utrolig vanskelig å finne.
Den egentlige ideen var at det skulle være en frostet glasskule, som skulle dempe lyset fra pæra. Men etter å ha innsett at det blir vanskelig i forhold til forferdelig dårlig tidspress fant jeg heller ut å kutte ut glasskula, og gjøre det enkelt så mulig.


Her er ideen min, sånn den SKAL være bortsett fra glasskula. Jeg liker å kalle den ''World-o-light''.
For å lage denne kula, brukte jeg MAYA-en autodesk program + PHOTOSHOP














Her er noen bilder som inspirerte meg til denne hef10e ;) ideen

En veldig så fin designer lampe. ''Exporterende Pære'' tror jeg den kalles...

og her vår kjære jordklode.









1uke igjen, tror jeg skal bli ferdig i tide.

- HindelK

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar