onsdag 23. januar 2013

Møbeldesign ! del2 - oppbygging !

Nå har jeg bare oppbygging av modellen igjen!
Her har jeg noen bilder av framgangen

Jeg tok meg en tur til Edvardsen, for å finne noe jeg kunne lage formen på lampen min, det gjorde jeg ikke, men her fant jeg en lampe som nesten var lik ideen min.


 

 Siden lyset var for sterkt for jeg ikke vist hvordan lampen er inni. Men det som egentlig er inni, er en liten ''sirkel'' som holder pæra - noe som jeg la sterkt merke til og kunne bruke på lampa mi.




Her er min første idé. Jeg tenkte først at jeg kunne bruke tynt ståltråd med flere lag på, men bedre råd fra læreren var mye mye bedre.



Slik ble de første sirkelen.
Sånn ser den ut etter å ha festet på en ring til. 


Sånn ble den etter å ha festet på alle ringene.



Som dere kanskje kan se, så er det et hull på bunden - lampen henger opp-ned sånn at det er klart. Hullet fikset jeg etter å ha festet på alle ringene. Snart er lampen klar for utstilling mangler bare noen tynne stål trå(som kan sees på toppen) for å lage gitter - til å feste på kontinentene.








 Sånn blir lampe seendes ut, uten skjermen(kontinentene). Lyspæra virker perfekt!

Her lampen min, ferdig og virker helt perfekt!

Lampen ble ikke akkurat sånn jeg tenkte. Den mistet fasongen etter at ringene ble satt sammen, men det gikk bra i hvertfall. Den ser bra ut, og den skal ikke se profesjonellt heller... så jeg går for at denne lampa er god!















- HindelK

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar