mandag 30. januar 2012

Designe min egen STOL!

I produksjons design har jeg fått i oppgave å lage/designe en egen møbel, og jeg valgte å designe en stol, jeg prøvde noen varianter; ''hammer-stol'' men det ville tatt lang tid, ''hånd-stol'' men den var allerede designet fra før av. Det var nesten at begynte å tvile på om stol var den riktige, men da kom en ny tanke: ''FOTBALL-STOL''. Den har ikke blitt designet før, men den jeg tenkte på er en variant av eggstolen som har blitt designet av en danske...

Her er ideen:

#bilde1(sett ovenifra)

















#bilde2 (sett fra siden)

















#bilde3( sett fra andre siden)

















#bilde4(sett bakfra)

















Noe som jeg la merke til var at det var enkelt å tegne det for-hånd, men verre på SketchUp, det var så vanskelig at jeg nesten gav opp...
Sluttresultatet ble ikke som ventet og etter tegninga, fordi det ble for vanskelig, men jeg prøvde å få det til å ligne mest mulig som tegninga.

Her kommer det bilder med fremgangsmåten min:

#bilde5 - for at jeg skulle lage en kule/sfære måtte
               jeg lage to sirkler, her er den første.












#bilde6 - her har vi den andre sirkelen midten av den
               første.












#bilde7 - etter å ha fikset på verktøyer og sånt har vi
               kulen/sfæren.













#bilde8 - nå har vi bare kula(slettet sirkelen som
               var rundt den)













#bilde9 - nå har stolen fått bein!



 #bilde10 - nå har jeg laget en kube, for å kutte og
                  få en riktig form på stolen.













#bilde11 - nå har jeg lagd en ny kule for å lage en
                 dybde for stolen + dette er sluttresultatet




Det var det for denne gang...

-HindelK

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar